F82 M4

25. septembra 2013 BMW zverejnilo technické špecifikácie M4. Je poháňaný motorom S55B30, ktorý vyvinula a skonštruovala BMW M GmbH. Tento 3,0-litrový radový 6 motor bol skonštruovaný špeciálne pre nový M4/M3, má redline 7 600 otáčok za minútu s obmedzovačom otáčok pri 7 300 ot./min. Motor využíva dve mono-scroll turbodúchadlá so špičkovým plniacim tlakom 18,1 psi (1,2 bar). Výkon je dimenzovaný na 317 kW (431 k; 425 k), avšak nedosahuje sa pri konkrétnych otáčkach motora, ale je hodnotený v rozsahu 5 500 – 7 300 otáčok za minútu. Krútiaci moment motora je dimenzovaný na 550 N⋅m (406 lbf⋅ft) v rozsahu 1 850 – 5 500. Na výber sú dve prevodovky, 6-stupňová manuálna a 7-stupňová M-DCT prevodovka. 7-stupňová prevodovka M-DCT zrýchli auto z 0 na 100 km/h (62 mph) za 4,1 sekundy a 6-stupňová manuálna prevodovka z 0 na 100 km/h (62 mph) za 4,3 sekundy.Hmotnosť vozidla M4 európskej špecifikácie vybaveného manuálnou prevodovkou je 1 572 kg (3 466 lb) a s dvojspojkovou prevodovkou M-DCT je auto o približne 40 kg (88 lb) ťažšie a stráca približne 80 kg (176 lb). v porovnaní s E92 M3.

F82 M4 Competition

Vo februári 2016 BMW oznámilo competition balík M4. Balík M4 Competition zvyšuje výkon o 14 kW (19 k; 19 k) na 331 kW (450 k; 444 k) a má prepracované odpruženie pre lepšiu ovládateľnosť.Nové pružiny, tlmiče a stabilizátory dopĺňajú zahrnuté adaptívne M odpruženie. BMW tiež preladilo elektronický diferenciál a dynamickú kontrolu stability, aby zodpovedali modernizovanému hardvéru. Interiér zostáva do značnej miery nezmenený, ale vozidlá z balíka Competition dostanú nové ľahké športové sedadlá spolu s tkanými bezpečnostnými pásmi v tvare M. Exteriér obsahuje M Sport výfuk s čiernymi chrómovými koncovkami a vonkajšou lištou Shadow Line vo vysokom lesku. Lesklé čierne lemovanie je pridané na ľadvinovú mriežku chladiča, bočné žiabre a odznak modelu na kufri.S balíkom Competition Package verzia kupé zrýchli z pokoja na 100 km/h (62 mph) za 4,0 sekundy.Existuje verzia kabrioletu, ktorá jazdí za 4,2 sekundy, v podobe kupé aj kabrioletu pomocou dvojspojkovej prevodovky.

F82 M4 GTS

BMW predstavilo koncept M4 GTS v auguste 2015 na Pebble Beach Concours d'Elegance.V roku 2016 BMW predstavilo sériovú verziu auta, ktorá bola zameraná na trať štandardného kupé M4 s limitovanou produkciou 700 kusov.M4 GTS poháňa rovnaký radový šesťvalec s objemom 2 979 cm3 (3,0 l; 181,8 cu in) s dvoma turbodúchadlami ako v štandardnej M4, ale výkon sa zvýšil o 51 kW (69 k; 68 k) na 368. kW (500 k; 493 k) pri 6 250 ot./min a krútiaci moment 600 N⋅m (443 lb⋅ft) pri 5 500 ot./min., najmä vďaka systému vstrekovania vody z trysiek, ktorý sa ako prvý používa na sériovom automobile za takmer dvadsať rokov .Okrem zvýšeného výkonu motora je M4 GTS o 27 kg (60 lb) ľahší ako štandardné M4 Coupé s prevodovkou DCT, takže hmotnosť teraz predstavuje 1 585 kg (3 494 lb). M4 GTS má nové zadné svetlá OLED (prvé BMW), odizolovaný a odľahčený interiér s plnou ochrannou klietkou (polovičná klietka pre severoamerické trhy), sklolaminátovú kabínu až prepážku kufra, odstránený zvukotesný materiál, titánový výfukový systém, manuálne nastaviteľné trojcestné odpruženie pomocou odpruženia KW a viacsmerne nastaviteľný rozdeľovač a krídlo z uhlíkových vlákien, ktoré môžu pridať až 63 libier vpredu a 210 libier vzadu pri rýchlosti 186 mph.Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (62 mph) sa skráti na 3,8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 305 km/h (190 mph). M4 GTS podľa BMW prekonalo neslávne známu trať Nürburgring Nordschleife za 7 minút a 28 sekúnd, čo je o 24 sekúnd rýchlejšie ako základná M4 a o 20 sekúnd rýchlejšie ako M3 GTS. To sa rovná rovnakému času ako Porsche Carrera GT.

F82 M4 DTM

BMW M4 DTM Champion Edition bolo prvýkrát uvedené na trh v roku 2014, po víťazstve Marca Wittmanna v sezóne DTM 2014, na pamiatku víťazného pretekárskeho vozidla BMW M4 DTM. Farebný model vychádza z Wittmannovho 2014 M4 DTM. 2014 DTM Champion Edition je limitovaný na 23 kusov, Wittmannovo pretekárske číslo.Po víťazstve v sezóne 2016 BMW opäť vydalo DTM Champion Edition modelu M4. M4 DTM Champion Edition využíva motor z M4 GTS s výkonom 368 kW (500 k; 493 k) 600 N⋅m (443 lb⋅ft) a vstrekovaním vody. Všetky údaje o výkone sú identické s údajmi GTS. Je obmedzený na 200 kusov a je k dispozícii iba v bielej farbe v súlade s vozidlom DTM. Vizuálny rozdiel oproti GTS spočíva v menšom spojleri, menej agresívnom prednom splitteri, pridaní kačice na prednom nárazníku, ako aj vynechaní oranžových dizajnových prvkov.

F82 M4 CS

Začiatkom roka 2017 BMW oznámilo M4 CS v limitovanom počte 3 000 kusov po celom svete, pričom 1 000 kusov bolo dodaných do Spojených štátov. M4 CS sa nachádza medzi balíkom M4 Competition a M4 GTS. M4 CS využíva rovnaký motor ako štandardná M4, ale vďaka balíku M4 Competition má výkon 338 kW (460 k; 453 k) a krútiaci moment 600 N⋅m (443 lb⋅ft).M4 CS dostane od svojej prvej generácie (2014) celkový výkon 28 k. Vozidlo má ľahký interiér, ktorý znižuje hmotnosť M4 Competition o 35 lb (16 kg). Čiastočne je to dosiahnuté použitím vnútorných panelov dverí z „kompaktných prírodných vlákien“ s látkovými západkami, ako je vidieť v M4 GTS, ľahkých športových sedadiel M a odstránením stredovej lakťovej opierky.

Model Výkon Krútiaci moment
F82 M4 317Kw 550Nm
F82 M4 Competition 331Kw 550Nm
F82 M4 GTS 368Kw 600Nm
F82 M4 DTM 370Kw 610Nm
F82 M4 CS 338Kw 595Nm